images/etkinlikler/Turnuva_Kurallari_22.jpg

KEÇİÖREN BELEDİYESİ TEKNOMER ESPOR GENÇLİK KUPASI KURALLAR

Tanım ve Amaçlar

Bu kurallar Turnuvaya katılmaya hak kazanmış tüm takım üyelerini bağlar.

Bu kurallar turnuva yetkilileri tarafından lise düzeyindeki VALORANT için oluşturulan sistemin bütünlüğünün ve lise düzeyinde oynayan takımlar arasındaki rekabetçi dengenin teminat altına alınması için tasarlanmıştır. Standartlaştırılmış kurallar, takımlar, oyuncular ve genel yöneticiler de dahil olmak üzere VALORANT sahnesinde yer alan tüm tarafların yararınadır.

Kişisel Verilerin Korunması

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca, Teknomer temsilcileri aracılığıyla ve Turnuva sırasında oyuncudan alınan bilgiler oyuncuyla iletişime geçebilmek ve katılımcıların lise öğrencisi olduğunu teyit edebilmek için kullanılacaktır.

Oyunculara ait ilgili kişisel veriler, mevzuat kapsamındaki haklar saklı kalmak kaydıyla işlenecektir.

  1. Yarışmaya Uygunluk

    • Öğrenci Olma

      • Turnuvada yer alan takımların tüm oyuncuları Keçiören Belediyesi sınırları içerisinde yer alan bir lisenin öğrencisi olmak zorundadırlar. 
        Takım oyuncularının tamamı aynı lisede öğrenci olmak zorundadır.
        -    Takım oyuncularının tamamı ön elemelere gelirken yanlarında okul yönetiminden alınmış imzalı ve kaşeli öğrenci belgesi ile gelmek zorundadır. Belgeleri yanlarında olmayan ya da eksik olan takımlar diskalifiye edilecektir.

      1. Oyuncunun VALORANT Hesabının Uygunluğu

Teknomer Gençlik Espor Turnuvası ön elemesini kazanan oyuncu, süreçlerin tamamında ön elemeyi kazandığı hesabıyla Turnuvaya devam etmelidir.

Oyuncular, Turnuva süresince Riot ID’lerini izinsiz değiştiremezler. Yanlış veya eksik Riot ID bildirilmesi, duruma göre (a) uyarıya, (b) turnuvadan men edilmeye yol açabilir. Eğer takımdaki oyunculardan birinde eksik, hatalı veya güncel olmayan oyun hesabı bulunuyorsa, bir sonraki tura geçmeden hemen önce bunun çözülmesi gerekmektedir.

Aksi takdirde takım Turnuvadan çıkarılabilir. Turnuva yönetimi şüpheli bir durumda daha farklı yaptırımlarda bulunabilir.

      1. Profesyonel Oyuncu Olma Durumu

VRL Türkiye Birlik Ligi’nde veya VCT EMEA turnuvasıda yer alan takımlarda güncel sözleşmesi olup, kadro durumu as veya yedek olan oyuncular turnuvada yer alamazlar. Akademi takımları bu kurala dahil değildir.

  1. Ödüller

    • Ödül Dağılım

      • Ön Elemeler

        1.Takım

        5 x 5250 VALORANT Point

        2.Takım

        5 x 2850 VALORANT Point

        3.Takım

        5 x 1450 VALORANT Point

        4.Takım

        5 x 740 VALORANT Point

      • Büyük Final

        Birinci takımın Okuluna

        1 adet Taşınabilir Bilgisayar

        1. Takım

        5 adet 165hz 1 ms Oyuncu Monitörü +  Kupa ve Madalya

        2. Takım

        5 adet Stellseries Glow Up Bundle seti + Madalya

        3. Takım

        5 adet Stellseries Arctics 1 Oyuncu Kulaklığı + Madalya

        4. Takım

        5 adet Stellseries Rival 3  Oyuncu Faresi

          

  1. Takım Yönetimi ve Kadro Kuralları

  • Kadro Genişliği

Takımlar, kadrolarında turnuva duyurusunda açıklanmış formata uygun sayıda oyuncu bulundurmalıdırlar. Roller ve oyuncuların as/yedek kadroda bulunmaları hakkında bir kısıtlama yoktur. Takımlar en fazla 3 yedek oyuncu bulunabilir. Takım bünyesinde yer alan tüm oyuncuların aynı lisede öğrenim görüyor olması gerekmektedir. Ancak takım koçları lise öğrencisi olmak zorunda değildir.

  •  Teknomer Temsilcisi

Teknomer temsilcisi, takım üyeleri ile Teknomer arasında iletişimi sağlamakla sorumludur. Teknomer temsilcisi lise takımında oyuncu olamaz.

  • Takım Kaptanı

Turnuva organizatörüne iletilmesi gereken her türlü bilgi ve soruyu temsilcisine bildirmesi gerekmektedir. Turnuva organizatörü ile organizatör tarafından gerekmedikçe iletişim içerisinde olmayacaklardır. Kaptan yedek oyuncu olabilir. 

  • Yedekler

Eğer oyuncu kayıtlı ise, bildirilmesine gerek yoktur. Karşılaşmalarda yer alabilir.

  • İsimlerin Onaylanması

Tüm takım isimleri, takım kısaltmaları ve Riot ID’leri kullanılmadan önce Turnuva yetkilileri tarafından onaylanmalıdır. İsim değişikliğine hiçbir durumda izin verilmemektedir. Turnuva yetkilileri uygun bulmadıkları bir takım adını reddetme hakkına sahiptir. Böyle bir durumda, takıma yetkililer tarafından bilgi verilecek ve takımın adını değiştirmesi istenecektir.

  • Riot ID Kısaltmaları

Takım ve sihirdar isimleri müstehcenlik, nefret söylemi içeremez. Teknomer isterse Riot ID değişikliği talep edebilir.

  1. Turnuva Yapısı

  • Turnuva Formatları

      1. Eleme 2. Eleme Lig Süreci Play-Off

    Büyük Final

    Kayıt Takvimi

    1 Kasım
    16 Kasım

    19 Kasım
    23 Kasım

    Turnuva Takvimi

    19-20 Kasım 26-27 Kasım 3 Aralık – 18 Aralık 24 Aralık

    30 Aralık

  •  Ön Elemeler

Ön elemeler için başvuruda bulunan katılımcılar turnuva ağacına rastgele olarak yerleştirilecektir. Tekli eleme sistemi üzerinden Bo1 olacak şekilde oynanacak karşılaşmalar sonucunda yarı finale yükselen, başarılı olan bu 4 takım hem Turnuva lig sürecine katılma hakkı kazanacak hem ön eleme ödülleri için mücadele edecek.

  • Turnuva Lig Süreci (3 Aralık – 18 Aralık):

8 Takımlık lig sisteminde oynanacaktır. Bo1 olacak şekilde oynanacak karşılaşmalar sonucunda puan sıralamasındaki ilk 4 takım Play-Offlara katılmaya hak kazanacaktır.

  • Play-Offlar ( 24 Aralık ):

Bo3 formatında yapılacak karşılaşmalar sonucunda Büyük Finale katılmaya hak kazanacak 2 takım belirlenecektir.

  • Büyük Final ( 30 Aralık):

Bo3 formatında Teknomer Gençlik Espor Kupası şampiyonu belirlenecektir.

  • Programda Değişiklikler

Turnuva yetkilileri, takdiri kendilerine ait olmak üzere maç programlarını yeniden düzenleyebilir, maç programlarında değişiklik yapabilir ve/veya bir maçı farklı bir tarihe erteleyebilir. Turnuva yetkililerinin maç programını değiştirmesi halinde, değişiklik tüm takımlara en kısa zamanda bildirecektir.

  • Harita Seçimi

Harita Havuzu: Bind, Haven, Pearl, Ascent, Icebox, Breeze ve Fracture haritalarından oluşur.

  • Tek Haritalık Maçlarda Harita Seçimi Süreci

Lobide üstte yer alan takım A, altta yer alan takım B olmak üzere; A Takımı süreci başlatır ve Maç'ın oynanacağı harita aşağıdaki yöntemle seçilir:

        • A Takımı bir haritayı yasaklar.

        • B Takımı bir haritayı yasaklar.

        • A Takımı bir haritayı yasaklar.

        • B Takımı bir haritayı yasaklar.

        • A Takımı bir haritayı yasaklar.

        • B Takımı bir haritayı yasaklar.

        • Kalan haritada maç oynanır.

        • A takımı taraf seçer.

      • ​​​​​Üç Haritalık Maçlarda Harita Seçimi Süreci

Lobide üstte yer alan takım A, altta yer alan takım B olmak üzere; A Takımı süreci başlatır ve Maç'ın oynanacağı harita aşağıdaki yöntemle seçilir:

        • A Takımı harita havuzundan bir haritayı yasaklar.

        • B Takımı harita havuzundan bir haritayı yasaklar.

        • A Takımı harita havuzundan bir haritayı yasaklar.

        • B Takımı harita havuzundan bir haritayı yasaklar.

        • A Takımı üç haritalık maçtaki ilk haritayı seçer.

        • B Takımı ilk haritada başlayacağı tarafı seçer ve üç haritalık maçta ikinci olarak oynanacak haritayı seçer.

        • A Takımı ikinci haritada başlayacağı tarafı seçer.

        • Üçüncü maç oynanması gerekir ise kalan haritada üçüncü maç oynanır. Taraf seçimi yazı-tura atışı ile belirlenir.

  1. Maç İşleyişi

    1. Hakemlerin Rolü
      Hakemler, maçlar hakkında, maç öncesi, sonrası veya sırasında her konu ve soruyla ilgili karar verme sorumluluğuna sahip görevlilerdir.

      Hakem Davranışları

      1. Hakemler, her zaman profesyonel bir tavırla görevlerini yerine getireceklerdir ve kuralları tüm oyunculara, okul yöneticilerine, danışman hocalara veya bireylere tarafsız ve önyargısız bir şekilde uygulayacaktır.

      2. Kararların Kesinliği
        Maç sırasında bir hakemin yanlış bir karar vermesi halinde, karar değiştirilebilir. Yetkililer, adil karar verilmesi için, verilen bir kararın doğruluğunu maç sırasında veya maç sonrasında değerlendirebilir. Eğer verilen karar yanlışsa, yetkililer hakemin verdiği kararı hükümsüz kılma hakkını saklı tutar. Turnuvanın yetkilileri, süreç boyunca verilen bütün kararlarda son sözü söyleme hakkına sahip olacaklardır.

    2. Turnuva Yaması & Sunucusu
      Turnuva maçları Türkiye sunucusunda güncel yamada oynanacaktır. Turnuva yamasında veya ajanların kullanılabilir hale geleceği tarihlerde Teknomer takdirinde yapılacak değişiklikler takımlara makul bir süre önceden bildirilecektir. Yeni ajanlar, canlı sunucuya eklendikten sonra iki hafta boyunca otomatik olarak kullanılamaz olur.

    3.  Müsabakalarda Oyuncu Sorumlulukları
      Takımlar/oyuncular arasında varılan anlaşmalar maç yorumu olarak turnuva hakemlerine bildirilmelidir.
      Tüm oyuncuların oyunu oynamaya uygun olduğundan emin olunmalıdır. Bir takımın yabancı bir oyuncu oynatması duruma bağlı olarak diskalifiyeye yol açabilir.
      Turnuva yönetimi hesap veya oyuncuyla alakalı şüphe durumlarını cezaya sebep olarak kullanabilir:
       

      1. Oyun içi şüpheli ajan ve rol değişiklikleri

      2. Şüpheli hesap hareketleri (size ait olmayan bir hesapla turnuvada yer alıyorsanız, hesap paylaşımından dolayı yaşanabilecek tüm sorunlar adına sorumluluk size aittir. Bu durumlarda verilen cezalar yalnızca oyuncuya değil, aynı zamanda takıma da verilmektedir.)

        Şüpheli işlem sonrasında oyuncudan açıklama talep edilir. Oyuncudan sahip olduğu farklı hesapların bilgileri istendiği takdirde oyuncu tüm hesaplarını eksiksiz vermek durumundadır. Aksi halde yaptırım uygulanabilir. Eğer bir takımın bir şikayeti bulunuyorsa bulundukları aşamadan bir sonraki aşama başlayana kadar şikayetlerini turnuva yetkililerine iletmelidir.

    4. Programın Ayarlanması
      Turnuva yetkilileri uygun gördükleri takdirde Turnuvanın temposunu korumak veya izleyici deneyimini olumsuz etkileyecek durumları engellemek için maç saatlerinde değişiklik yapabilirler.

    5. Gecikme Cezaları
      Bir maça gecikme süresi 15 dakika olarak belirlenmiştir. Gecikme yaşanan durumlarda, karşılaşmanın hakemi ile önce yazılı, sonra sesli iletişime geçilmesi gerekmektedir.
      Turnuva maçına zamanında gelmemek, hükmen mağlubiyetle sonuçlanır. Lobi kurulmasını veya oyunun başlamasını kasıtlı olarak geciktiren takımlar, bu bölümde belirtilen kurallara tabi tutulacaktır.

    6. Mola Süreci
      Takımların harita başına 2 mola alma hakkı vardır. Mola almak için: Esc→Karşılaşma→Mola Böylelikle mola oylaması talebin bir sonraki müsait turda işlem görmek üzere sıraya alınacaktır.

    7. Teknik Duraklatmalar
      Eğer bir oyuncu oyunu oynamasını önleyen bir sorun yaşıyorsa duraklatma sistemini kullanabilir. Oyuncunun oyunu duraklattıktan hemen sonra bunun nedenini all-chatten açıklaması gerekir. Her takıma 5 dakika teknik duraklatma hakkı tanınmıştır. Eğer 5 dakika içerisinde sorun çözülemezse takımlar hakeme ulaşmalıdır. Teknik duraklatma almak için: Esc→Hileler→Karşılaşma Sayacını Duraklat→Açık
      Not: Teknik duraklatma alabilmeniz için satın alma evresinde olmanız gerekmektedir.Oyun tekrar başlatılmadan önce, iki takım da oyun içi sohbetten hazır olduklarını belirtmelidir (“ready”, “r”, “hazırız”).

    8. 4v5 Oyun
      Bir takımın maça başlamaya hazır sayılması için 5 oyuncusunun da hazır olması gerekmektedir. Eğer oyunculardan biri lobi veya ajan seçimi sırasında oyundan düşerse, takım hazır sayılmayacak ve gecikme süresi işlemeye başlayacaktır. Eğer oyun esnasında bir oyuncu oyundan düşerse takım oyuna devam edebilir.

    9. Hazır Bulunmak
      Tüm oyuncular Turnuva yetkilileri tarafından bildirilecek saatte Teknomer’ de hazır bulunmak zorundadır. Tüm oyuncuların oyun güncellemelerini ve oyun içi ayarlarını yapmış olması gerekmektedir. Oyuncular maç esnasında kullanılacak olan tüm donanımsal/yazılımsal testleri yapmış olması, sesli iletişimlerini test etmiş ve yedek ekipmanlarını hazır bulundurması gerekmektedir. Oyuncuların yaşayabileceği her türlü donanım, internet, elektrik vb. sorunlar oyuncuların sorumluluğundadır. Turnuva yetkilileri takımların yaşayabileceği problemleri çözmeleri konusunda olabildiğince tüm desteği verecektir, ancak belirtildiği üzere tüm sorumluluk takıma aittir. Sorunun kaynağı ne olursa olsun, oyuncunun sorumlu tutulduğu sebeplerden dolayı maça gecikmesi veya maç içerisinde belirtilen duraklatma süresini aşmasında mazeret kabul edilmeyecektir.

    10. İzleyiciler
      Oyun lobisine sadece takımların ilk beşinin ve Teknomer Yetkililerinin girmesine izin verilir. Her ne sebeple olursa olsun, oyun lobisine izleyici alınmayacaktır. Bu kurala istisna olarak turnuva hakemleri, her iki takımdan da onay almış yayıncılar, maçları sunmakla ve yayınlamakla görevli kişiler lobide izleyici kısmına istedikleri zaman katılabilirler.

    11. Canlı Yayın
      Teknomer Gençlik Espor Turnuvası istediği maçı canlı yayınlama hakkına sahiptir. Eğer Teknomerin o maça dair bir canlı yayını bulunmuyorsa, oyuncular oynadıkları Turnuva maçlarını, yapacakları yayın dolayısıyla doğabilecek sorumlulukları kabul ederek gerçekleştirebilirler.

    12. Oyun Lobisinin Kurulması
      Lobiyi turnuva ağacında üstte yer alan takım kurar. Ardından rakibini lobiye davet etmekle yükümlüdür.

    13. Oyun Hazırlığı

      1.  Lobi Ayarları
         Mod: Özel Oyun / Standart.
        Hilelere izin ver: Kapalı.
        Turnuva Modu: Açık.

         Uzatmalar: 2 Farkla Galibiyet.
         Sonuna kadar tüm turları oyna: Kapalı.
         Karşılaşma geçmişini gizle: Kapalı

      2. Sunucu Seçimi
         İstanbul

    14.  Seçim Hataları
      Oyunculardan biri bu aşamada yanlışlıkla bir ajan seçerse, ajan seçimi süresi bitmeden seçim ekranı bozulmalıdır. Bu durumda ajan seçimi süreci baştan başlatılır. Ajan seçim süreci bittikten sonra bu süreç tekrar baştan başlatılmaz ve oyuncu seçtiği ajanla oynaması gerekir.

  2.  Oyun Kuralları

    1. Oyunun Yeniden Başlatılması
       Sunucuda yaşanan problemlerde oyun yeniden kurulabilir. Yeniden kurulacak oyunda hakem gözlemciye geçer ve moderatör olur. Oyun nerede kaldıysa ona göre skor girilir. Eğer oyunun son anına ait bir ekran görüntüsü veya video yok ise takımlara oyun 12-12'den sonra uzatma roundunda verilen haklar tanınır. Eğer bozulan oyunun son anına ait bir ekran görüntüsü veya video var ise oyunun son anındaki verilere göre hakem odayı düzenler. (Oyuncuların elindeki ekipmanların fiyatı verilen paraya dahil edilir.)

    2.  Ayarların Oyuncu Tarafından Onaylanması
      Her takım kaptanı, takımındaki her oyuncunun, seçim ekranından önce, lobi ekranında planlanan oyun ayarlarının tamamlandığını teyit edecektir (tuş ayarları ve oyun içi ayarlar). Ayarların doğrulanması sırasında yapılacak herhangi bir hata, oyunun yeniden başlatılması için bir sebep olarak kabul edilmeyecektir.

    3. Maçlar Arası Mola​​​ 
      Takımlar, üç maç üzerinden oynanan seriler gibi birden fazla maç oynamaları gereken serilerde, maçlar arası en az 15 dakika mola hakkına sahiptir. Turnuva yetkilileri, bir sonraki maçın seçim aşamasının ne zaman başlayacağını oyunculara bildirecektir.
      Zamanında hazır olmayan takımlar için geç kalma süresi işlemeye başlayacaktır.

    4.  Haritalar Arası Mola
      Turnuva Yetkilileri, bir sonraki maçın haritası başlamadan önceki süre konusunda oyuncuları bilgilendirir. Haritalar arasındaki standart geçiş süresi beş (5) ila sekiz (8) dakikadır. Bu süre, son haritanın son turunun ardından oyuncuların yerlerine dönmeleri için sahip oldukları süredir.

  3. Oyuncu Yönetimi

    1. Müsabaka Yönetimi

      1. Adil Olmayan Oyun
        Aşağıda belirtilen durumlar adil olmayan oyun olarak kabul edilecek ve turnuva yetkilileri tarafından, takdiri kendilerine ait olmak üzere, cezalandırılacaktır.

        1. Muvazaa
          İki veya daha fazla oyuncu ve/veya suç ortağı arasında, diğer rakip oyunculara dezavantaj sağlamak için yapılan anlaşma anlamındadır. Muvazaa kapsamına, bunlarla sınırlı olmamak kaydıyla aşağıdaki örnekler girmektedir:

          1. Yumuşak Oyun, iki veya daha fazla oyuncu arasında, oyun içinde birbirine zarar vermemek, birbirinin saldırılarını engellememek veya makul müsabaka standartlarında oynamamak için yapılan anlaşma olarak tanımlanır.

          2. Ödül parasının veya diğer tazminatların paylaşılması konusunda önceden anlaşılması.

          3. Elektronik veya başka bir yöntemle bir suç ortağından oyuncuya sinyaller göndermek ve almak.

          4. Bir oyunu para karşılığında veya herhangi başka bir sebep için kasıtlı olarak kaybetmek veya bir başka oyuncuyu kaybetmeye ikna etmeye çalışmak.

        2. Rekabette Dürüstlük
          Takımlardan, tüm turnuva maçlarında her zaman en iyi performanslarını sergileyerek oynamaları, adil oyun, dürüstlük ve sportmenlik prensiplerine uygun davranmaları beklenmektedir.

        3. İstismar
          İstismar, avantaj sağlamak için oyun içindeki herhangi bir hatadan kasıtlı olarak faydalanmak olarak tanımlanır. Oyunun herhangi bir noktasında çıkan beklenmedik  sorunlar (buglar) istismara yol açabilecek durumlardır ve turnuva yetkilileri, takdiri kendilerine ait olmak üzere, bu özelliklerin gerektiği şekilde çalışmadığına karar vereceklerdir.

        4. Bilgisayar Korsanlığı
          Herhangi bir oyuncu, takım veya kişi tarafından, başka bir oyuncu veya takım adına, VALORANT oyun sunucusu üzerinde yapılan değişiklikler olarak tanımlanır.

        5. Hesap Paylaşımı
          Bir başka oyuncu hesabından oynamak veya bir başkasını, başka bir oyuncu hesabından oynamaya zorlamak, ikna veya teşvik etmek.

        6. Aldatıcı Cihazlar
          Her türlü aldatıcı cihaz ve/veya program kullanımı.

        7. Planlı Olarak Bağlantı Kesilmesi
          Açıkça ve uygun bir sebep belirtilmeden, bağlantının bilerek kesilmesi (sinirlenip oyundan çıkmak gibi).

        8. Turnuva Yetkililerinin Takdiri
          Turnuva yetkililerinin takdiri ve tespitine bağlı olarak, turnuva yetkilileri tarafından rekabetçi oyunun bütünlüğü için belirlenen standartların ve kuralların ihlaline sebep olan herhangi bir davranış veya hareket.

        9. Kutsal Öğelere Saygısızlık ve Nefret Söylemleri
          Takım üyeleri, hiçbir şekilde maç alanı yakınında veya içinde, müstehcen, terbiye sınırları dışında, aşağılayıcı, tehdit veya taciz edici, iftira niteliğinde, karalayıcı, saldırgan ya da ayrımcılık ve kin içeren bir dil kullanamaz. Takım üyeleri, turnuva yetkilileri tarafından kendisine tahsis edilen imkan, servis ve ekipmanı, söz konusu ifadeler içeren iletişim için kullanamaz. Takım üyeleri, sosyal medyada ve yayınlarda bu tür bir dil kullanamaz.

        10. Kırıcı Davranışlar / Aşağılama
          Bir takım üyesi, hiçbir şekilde rakip takım oyuncularına, izleyicileri veya yetkililere yönelik kışkırtıcı, aşağılayıcı, kırıcı veya düşmanca bir davranışta bulunamaz ve başka bir şahsı benzer bir davranışta bulunması için kışkırtamaz.

        11. Taciz Edici Davranışlar
          Turnuva yetkililerinin, rakip takım oyuncularının veya izleyicilerin taciz edilmesine tolerans gösterilmeyecektir. Başka bir oyuncunun bilgisayarına, vücuduna veya malzemelerine dokunmak dahil, fakat bununla sınırlı olmaksızın tekrar edilen görgü kuralı ihlalleri, ceza uygulamaları ile sonuçlanacaktır. Takım üyeleri ve (varsa) misafirleri, maça katılan tüm şahıslara saygılı davranmalıdır.

      2. Profesyonellik Dışı Davranışlar

        1. Taciz
          Taciz yasaktır. Taciz, bir şahsın onurunu zedeleyerek şahsı izole etmek veya toplum dışına itmek amacıyla belli bir süreç boyunca yapılan sürekli, sistematik, düşmanca hareketler olarak tanımlanır.

        2. Cinsel Taciz
          Cinsel taciz yasaktır. Cinsel taciz, hoş karşılanmayan cinsel yaklaşımlar olarak tanımlanır. Değerlendirme, yaklaşıma muhatap olan kişinin söz konusu yaklaşımı saldırgan veya istenmez olarak kabul etmesi esas alınarak yapılır.
          Herhangi bir cinsel tehdit, baskı veya cinsel kayırmaya sıfır tolerans uygulanmaktadır.

        3. Ayrımcılık ve Karalama
          Takım üyeleri bir ülkenin, bir şahıs veya grubun onur ve namusuna, ırkına, derisinin rengine, etnik, sosyal ve ulusal asıllarına, din, dil ve politik düşüncelerine, mali durumlarına, cinsel tercihlerine ve diğer herhangi benzeri hususlarda ayrımcı, karalayıcı ve aşağılayıcı söz ve hareketlerle saldıramazlar.

        4. Teknomer Temsilciler Kulübü ve Teknomer Gençlik Espor Turnuvası İle ilgili Beyanlar
          Takım üyeleri, turnuva yetkililerinin takdiri kendilerine ait olarak belirleyebileceği üzere turnuva ve kuruluşların menfaatlerine zarar verecek veya olumsuz etki yapacak herhangi bir beyan veremez, yapamaz, düzenleyemez, onaylayamaz ve destekleyemez.

        5. Oyuncu Davranış Soruşturması
          Turnuva yetkilileri, bir takım üyesinin kuralları ihlal ettiğini belirlemesi halinde, Turnuva yetkilileri takdiri kendilerine ait olmak üzere cezalar tayin edebilirler. Turnuva yetkililerinin bu konudaki bir oyuncuyla iletişime geçmesi durumunda, oyuncu yalan söylememekle yükümlüdür. Eğer oyuncu Turnuva yetkilisine yalan söyler ve soruşturmayı aksatırsa, takım uygun şekilde cezalandırılacaktır.

        6. Suç Faaliyetleri
          Bir takım oyuncusu, hiçbir şekilde yasalar, yönetmelikler, anlaşmalarca yasaklanmış ve yetkili bir mahkemede hüküm giymeye sebep verecek herhangi bir faaliyette bulunamaz.

        7. Ahlaksızlık
          Bir takım oyuncusu hiçbir şekilde, Turnuva yetkilileri tarafından ahlaksız, yüz kızartıcı veya konvansiyonel ahlaki standartlara aykırı olduğu kabul edilen herhangi bir faaliyette bulunamaz.

        8. Gizlilik
          Oyuncular ve Turnuva yetkilileri, Teknomer tarafından kendisine tevdi edilen herhangi bir gizli bilgiyi, sosyal medya kanalları dâhil herhangi bir yöntemle açıklayamaz ve ifşa edemez.

        9. Rüşvet
          Hiçbir takım oyuncusu bir oyuncuya, antrenöre, yöneticiye, Turnuva yetkilisine, Teknomer çalışanına veya bir başka turnuva takımı tarafından istihdam edilen herhangi bir kişiye, turnuvada mücadele eden bir takımı yenilgiye uğratmak veya uğratmaya teşebbüs etmek için herhangi bir hediye veya ödül teklif edemez.

        10. Hediyeler
          Hiçbir takım üyesi, mücadele eden bir takımı yenme ya da yenmeye teşebbüs etme veya bir maçı satma ya da maçta şike yapma da dahil olmak üzere, oyunu rekabet çerçevesinde oynama ile ilişkili verdiği veya vereceği hizmetler için herhangi bir hediye, ödül ve para kabul edemez. Bu kuralın tek istisnası bir takım üyesine takımın resmi sponsoru veya sahibi tarafından ödenecek performans bazlı ücrettir.

        11.  Uyumsuzluk
          Hiçbir takım üyesi Turnuva yetkililerinin kararlarını veya talimatlarını uygulamayı reddedemez.

        12. Şike
          Hiçbir takım üyesi bir oyun veya maçın sonucunu etkilemek için kanunlar veya işbu resmi kurallar ile yasaklanmış olan tekliflerde bulunamaz, anlaşmalar veya planlar yapamaz veya yapmaya teşebbüs edemez.

        13. Belgeler veya Muhtelif Talepler
          Turnuva yetkilileri, süreçler boyunca belli zamanlarda makul miktarda bir takım belgeleri talep edebilir. Turnuva yetkililerinin belirledikleri süre içerisinde, talep ettikleri belgelerin kendilerine ulaştırılmaması veya eksik olması halinde, söz konusu oyuncu veya takımlara cezai yaptırımlar uygulanabilir.

      3. Kumarla İlişki
        Hiçbir takım üyesi veya turnuva yetkilisi, direkt veya dolaylı olarak herhangi bir Teknomer turnuvasının veya maçının sonuçları ile ilgili bahis yapamaz veya kumar oynayamaz.

      4. Cezalandırma
        Herhangi bir kişinin, Turnuva yetkililerinin, takdiri tamamen kendilerine ait olmak üzere, haksız oyun tesis edildiğine inandıkları bir davranışa teşebbüs etmesi veya böyle bir davranışta bulunması halinde, söz konusu kişi veya kişilere cezai yaptırım uygulanacaktır. Bu tür davranışlara uygulanacak cezaların yapısı ve boyutu tamamen turnuva yetkililerinin takdirindedir.

      5. Cezalar
        Bir takım üyesinin yukarıda listelenen kuralları ihlal ettiğinin tespiti halinde Turnuva yetkilileri, aşağıda belirtilen cezaları uygulayacaktır:

        1. Sözlü Uyarı

        2. Güncel veya Gelecekteki Oyunlar İçin Taraf Seçimi Kaybı

        3. Ödül Hak Mahrumiyeti

        4. Hükmen Maç Kaybı

        5. Hükmen Seri Kaybı

        6. Uzaklaştırma

        7. Diskalifiye

      6. Cezaların Ağırlığı
        Tekrar eden ihlaller, gelecekteki turnuvalara katılımdan men edilmekten, diskalifiyeye kadar artabilecek cezalara tabi tutulacaktır. Cezaların her zaman birbiri ardına verilmeyebileceği hususuna dikkat edilmelidir. Örneğin; turnuva yetkilileri, takdiri tamamen kendilerine ait olmak üzere bir oyuncuyu, şayet oyuncu bunu hak eden bir suç işlediyse, birinci suçunda diskalifiye edebilir.

      7.  Kuralların Özü

        1. Kararların Kesinliği
          Bu kuralların yorumu, oyuncuların uygunluğu, turnuvanın planlanması ve sahnelenmesi, kötü tavır ve hareketlerin cezalandırılması ile ilgili tüm kararlar tamamen turnuva yetkililerinin takdirinde olup, bu konularda Turnuva yetkilileri tarafından verilecek kararlar nihai kararlardır. Bu kurallar ile ilgili Turnuva yetkililerinin kararları temyiz edilemez ve hiçbir şekilde parasal zararlar veya diğer yasal tazminatlar için mesnet tesis edilemezler.

        2. Turnuvanın/Organizasyonun Menfaatlerinin Gözetilmesi
          Turnuva yetkilileri, her daim, Turnuvanın menfaatlerini gözetmek için gerekli otorite ile hareket edeceklerdir. Herhangi bir konuya bu kural seti içerisinde değinilmemiş olması bu yetkiyi engellemez. Turnuva yetkilileri, takdiri kendilerine ait olmak üzere, hareketleri turnuvanın menfaatleriyle çatışan kişiler hakkında cezai işlemler uygulayabilir.

image

Adres

Emrah Mah. Basın Cad. No:182/ A İncirli, Yunus Emre Kültür Merkezi
image

Çerez Politikası : Kişisel Verileri Koruma Kanunu'nun, Veri Sorumlulusunun Aydınlatma Yükümlülüğü başlıklı 10. maddesi uyarınca, Gizlilik politikasında belirtilen amaçlarla sınırlı olarak, mevzuata uygun çerezler (cookies) kullanıyoruz.

Çerez Politikası