E-Ticarete Genel Bakış

images/bloglar/E_Ticarete_Genel_Bakis___1.jpg

E-Ticarete Genel Bakış & E-Ticaret Modelleri & Dropshipping & Sosyal Medya Pazarlama

E-TİCARETE GENEL BAKIŞ

E-Ticaret Nedir?

E-Ticaret yani elektronik ticaret; ürün veya hizmetlerin online kanallarla tüketici ile buluşturulduğu sistemler olarak tanımlanmaktadır. E-Ticarette satış, ödeme, reklam ve iletişim konuları geleneksel ticaretin aksine online olarak yapılmaktadır. Bu ve bunun gibi etkenler günümüz ticaret anlayışını;  dünyada ve tabi ki ülkemizde de geleneksel ticaretten e-ticarete kaydırmaktadır. Bu durum geleneksel satıcıları ve ticarete yeni başlamak isteyen satıcıları e-ticarete yönlendirmekte ve dolayısıyla bilgili ve nitelikli personel ihtiyacı doğmaktadır. Bu blog yazımız da  e-ticaret yapmak isteyen veya e-ticaret firmalarına destek vermek isteyen okurlarımız için temel olarak kılavuz niteliğinde olacaktır. E-Ticaretin Genel Ticarete Oranının Aylara Göre Dağılımı: “Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi (ETBİS) 2021 Yılı İlk 6 ay verileri itibarıyla ülkemizde e-ticaret hacmi bir önceki yılın aynı dönemine göre %75.6’lık artışla 161 milyar TL olarak gerçekleşmiştir. 2021 yılı ilk 6 ayında sipariş adetleri yüzde 94.4 artış ile 850.7 milyon adetten 1 milyar 654 milyon adede yükselmiştir.

E-Ticaretin Avantajları ve Dezavantajları Nelerdir?

E-Ticaretin satış hacmi olarak geleneksel ticaretin önüne geçmesi elbette e-ticarete atılacaklar için güzel haber ancak madalyonun birde görünmeyen yüzü var. E-Ticaret teorik olarak kolay gibi görünebilir ancak önceden bilmemiz gereken bazı dezavantajları var bunları bilerek çalışmalara başlamakta fayda olduğu kanaatindeyim

Öncelikle avantajlarından başlayalım;

E-Ticaretin Avantajları Nelerdir?

Fiziki bir mağaza gerekliliği yoktur. Kiraydı, elektrikti vs. giderleriniz olmayacaktır.

Evden çalışabilme imkânı söz konusudur. İşletmeniz için büro zorunluluğunuz bulunmamaktadır.

Müşterilerinize 7/24 hizmet sağlayabilirsiniz.

Dünyanın her yerine satış yapabilir ve çok geniş kitlelere ulaşabilirsiniz.

Stok yapmadan stoksuz satış yapabilme gibi temel olarak 5 başlıkta inceleyebileceğimiz avantajlar mevcut tabi bazı avantajlar doğru idare edilemezse dezavantaja dönüşebilmekte bunları da dezavantajlarda inceleyelim.

E-Ticaretin Dezavantajları Nelerdir?

Güven: E-Ticarette en temel problem müşteri kitlenizi satış kanalınızın güvenilir olduğuna ikna etmektir. Bunun için detaylı iletişim bilgisi, güvenilir bir tasarım ve kullanıcı yorumları gibi çalışmalarla müşterilerinize güven oluşturabilirsiniz. Yazımızın ilerleyen bölümlerinde detaylarını anlatmaya çalışacağız.

Müşterilerin ürünü hissetme ve dokunma imkânlarının olmaması: Müşterilerinizin ürünlerinize dokunma ve inceleme imkânı olmaması dezavantajlardan biridir. Bu dezavantajı atlatabilmek için ürününüzle ilgili bol görsel ve detaylı açıklamalarla müşterilerinize olabildiğince bilgi vermeniz gerekmektedir.

Müşterilerle yüz yüze iletişim kuramama: Müşterilerinizle yüz yüze görüşme imkânınızın olmamasından dolayı müşterilerinizin sizlerden beklentisi nelerdir? ürünleri beğendi mi? Veya fiyatlar uygun mu gibi sorulara cevap bulamamanız büyük bir dezavantajdır. Telaşlanmayın Pazarlama kısmında bu konunun nasıl üstesinden gelebileceğiniz anlatacağız.

Rekabet : E-Ticarete başladığınız andan itibaren ürünlerinizin türüne göre aklınıza gelen bütün büyük firmalarla rekabet ettiğinizi unutmayın. Sadece ceket sattığınızı düşünelim trendyol, hepsiburada vs. gibi firmalarla rekabet küçük firmalar için hayli zorlayıcı olabiliyor çünkü benze müşteri kitlesine reklamlar yayınlayacaksınız. Reklam firmaları reklamları genellikle açık arttırma şeklinde ücretlendirdiği için özellikle bu firmaların reklam döneminde reklam vermekten kaçının. Bu dönemlerde büyük bütçelerle reklamlar verildiği hem reklam maliyetleriniz artacak hem de reklamlarınız ikinci planda olacaktır.

E-Ticaret İş Modelleri

E-Ticaret iş modelleri aşağıda sıralandığı biçimdedir bunlardan bazılarını kısa cümlelerle tanımlamaya sizin için önemli olabilecekleri detaylandırarak anlatmaya çalışacağız…

  • Çalışma Şekillerine Göre E-Ticaret Modelleri

B2B (İşletmeden İşletmeye)

E-Ticaretin alıcı kısmında da satıcı kısmında da işletmenin bulunması durumudur. Örneğin kecikoop.com işletmesinin hosting hizmetleri için başka bir işletmeden e-ticaret aracılığı ile hizmet alması.  

B2C (İşletmeden Tüketiciye)

Klasik E-Ticaret modeli, bizlerde bu blogta sizlere genellikle bu iş modelinde bilgilendirme yapacağız.

C2C (Tüketiciden Tüketiciye)

Consumer To Consumer olarak tanımlaran iş modelin ticaretin iki tarafında da tüketici bulunmaktadır. Letgo, Dolap gibi siteleri örnek olarak gösterebiliriz, genel olarak ikinci el ürünler ve ihtiyaç fazlası ürünlerin satıldığı iş modelidir.

C2B (Tüketiciden İşletmeye)

Consumer To Business olarak tanımlanan iş modelimizde satıcı herhangi işletmede çalışmadığı için tüketici konumundadır, hizmeti ya da ürünü işletmeye sattığında satıcı konumuna geçer. Örnek olarak Bionluk gibi sitelerde freelance olarak hizmet veren satıcılar olarak gösterebiliriz.

B2E (İşletmeden Çalışanına)

Business To Employee işletmenin kendi çalışanına ürün veya hizmet satışı yapması.

B2G (İşletmeden Devlete)

G2B (Devletten İşletmeye)  

G2G (Devletten Devlete)

G2C (Devletten Vatandaşa)

C2G (Vatandaştan Devlete)

  •  İş Modeline Göre E-Ticaret Modelleri

Yatay E-ticaret

Farklı kategorilerden geniş ürün yelpazesine sahip ve çok geniş kitlelere hizmet veren iş modelidir. Bildiğimiz büyük e-ticaret siteleri bu iş modelinde faaliyet göstermektedir. Stok yönetimi zordur ve maliyeti yüksek iş modelidir.      

Dikey E-ticaret

Yatay iş modeline göre daha ürün odaklıdır ve doğal olarak daha az maliyetlidir. Bu blogu okuyorsanız yüksek bütçelerle e-ticarete atılmayacağınızı ve bu iş modelinin sizin için daha uygun olduğunu bilmenizi isteriz.J

Pazar Yeri

Bu iş modelinde web sitesi asıl satıcı değil aracıdır. Örneğin kecikoop.com Benim üreticim kapsamında satılan ürünler kecikoop’a ait değildir. E-ticarete yeni başlayan satıcılar için uygun bir iş modelidir.    

Fırsat Siteleri

Hali hazırda geniş kitlelere ulaşmış sosyal medya hesaplarınız, yüksek trafikli web sitesi olan ya da reklam maaliyetlerini karşılayabilecek satıcıların kullanabileceği bir iş modeli. Firmalarla anlaşılarak fırsat ürünleri satışı yapılabilmektedir.     

Aracılık Siteleri

Biletix ya da yemeksepeti iş modeline örnek gösterilebilir.

  • Platforma Göre E-Ticaret Modelleri

Mobil E-Ticaret

Responsible web siteler ve sosyal medya uygulamaları olduğu için bu konu ile ilgili detaylandırmaya ayrıca gerek olmadığını düşündüm.          

Sosyal E-Ticaret

Günümüzde neredeyse hemen her evde bir kişinin yapmakta olduğu iş modelidir. Genellikle Facebook ve/veya instagram üzerrinden Business suite desteği ile veya bu destek olmadan yapılabilmektedir.

Dropshipping Nedir?

Son yıllarda satıcıların dikkatini çeken ve gerek çalışma kolaylığı gerek getiri oranlarının yüksek olmasından dolayı dropshipping iş modeli yükselmeye devam etmektedir. Dikkatinizi çekmiş olmalı bu iş modelini ayrı  bir başlıkta inceliyoruz çünkü biraz ürün seçiminden dikkat edilmesi gerekenler, kullanılabilir platformlar gibi detaylara gireceğiz.

Peki Nedir Bu Dropshipping?

Genellikle E-Ticaret yapan şirketlerin ürünlerini satın alıp stoksuz olarak son kullanıcıya satmak olarak tanımlanabilir. Ürünler ve satış kanalı belirlendikten sonra alınan siparişler satıcı tarafından faturalandırılır, tedarikçi tarafından müşteriye kargolanır. Tedarikçiden alınan ürünün üzerine konulan kâr tamamen satıcı tarafından belirlenir, ürününüz satış yaptığınız bölgeye uygunsa yüksek kârlarla satış yapılabilmektedir. Satış yapacağımız ürünleri ve satış kanallarımızı belirlerken nasıl bir yol izlemeliyiz nelere dikkat etmeliyiz birazda bunlardan bahsedelim. İlk olarak hangi kanallardan satış yapacağımızı belirleyelim sonrasında kanalımızın avantaj veya dezavantajlarına göre ürünlerimizi belirlememiz daha da kolaylaşacaktır.

Bu noktada belirtmek doğru mu bilemiyorum ama ülkemizde için dropshipping yapmayı düşünen satıcılar için kötü bir haberim var ülkemizde hâlâ dropshipping olması gereken düzeyde değil, şuan için bu iş modeli yurtdışına satış yapmak isteyenler için daha avantajlı durumda.

Dropshipping’teNerelerden Satış Yapabilirim?

  • Dropshippingde genellikle Pazar yeri olan e-ticaret siteleri tercih edilmektedir. Amazon ve e-Bay gibi firmaların doğrudan dropshipping hizmetleri mevcuttur, bu sitelerin gerek gördüğü niteliklerde şirketinizi oluşturup iş modeline kayıt olabilir ve dilediğiniz tedarikçi ile çeşitli kargo firmaları ile dünya üzerinde satış yapabilmektesiniz.
  • Shopifydropshipping üzerine kurulu bir web sitesi, web sitesi üzerinden oluşturacağınız kanala dilerseniz kendi ürünlerini dilerseniz shopifyın sizlere sunduğu kanallardan iletişime geçtiğiniz tedarikçilerden temin ettiğiniz ürünleri satabilme imkânınız bulunmaktadır. Aylık abonelik ücreti almaktadır ve site içerisinde bulunan ücretli ve ücretsiz uygulamalar olduğunu bilmekte bütçenizi ayarlamak için faydalı olacaktır. Aliexpress gibi firmalarla çalışmak isteyenler için ideal olabilir.
  • Kendi web sitenizi üzerinden droppshipping yapmak isteyen satıcılar için paket web sitesi satın almış veya wordpress/wocommerce gibi eklentiler kullanıyorsanız Aliexpress gibi sitelere entegrasyonun özelliğinizin olması önemli bir nokta çünkü işleriniz kolaylaşacaktır.
  • Sosyal medya hesabı üzerinden dropshipping yapmak isteyen satıcılar için entegrasyon gibi bir seçeneğiniz olmayacağı için ilkel olarak bu iş modelini kullanacaksınız bu yüzden ürün yelpazesinin dar tutulmasında fayda var.

 

Kısa Bir Mola

Blogumuzun bu noktasına kadar E-Ticaretle ilgi bazı terimlere ve bazı bilgilere, yeni satıcılara yol göstermesi için ufak ufak değinmeye çalıştık. Buraya kadar iyi kötü kafanızda bir şeylerin şekillenmiş olması gerekiyor. Bu noktadan sonra yazımızın devamı kendi web sitesini veya sosyal medya hesabını kurmak isteyen satıcılar için bilgiler içerecektir.

 

Web Sitesi Kurulumu ve Detayları

Web sitesi kullanmak isteyen satıcılar için paket e-ticaret hizmeti sunan firmalar ve ücretsiz açık kaynaklı yazılımlar mevcuttur.

Paket kullanacak satıcılar için firmalar temel altyapı gerekliliklerini (hosting, güvenlik vs.) abonelik ücreti içerisinde karşılamaktadır. Ek olarak kullanmak isteyebileceğiniz araçlar ücretli veya ücretsiz uygulamalarla panelinize tanımlanabilmektedir. Bu seçenekte firmalar maliyetin üzerine kâr ekledikleri için kendi imkânlarınızla kuracağınız web sitesinden biraz daha maliyetli olmaktadır.

Hayır ben web sitemi kendim kurabilecek bilgiye sahibim diyen satıcılar için, bütçenize uygun domain ve hosting hizmetini araştırdıktan sonra SSL sertifika almayı unutmayın E-Ticaret sitesi olduğunuz için müşterilerine güven vermeniz gerekmektedir. Web sitenize E-Ticaret paneli kurduğunuzu varsayarak bu noktada tek eksiğiniz kalmaktadır o da ödeme yöntemi. Ödeme yöntemleri için bir çok firma bulunmaktadır. İyzico, payu, payt, shopier vs. gibi firmalarla iletişime geçerek en uygun komisyon ve teknik özellik içeren firma ile anlaşım gerekli api ayarlarını yaparak sitenize ödeme yöntemi ekleyebilirsiniz.

Web sitemizin temel özellikleri tamam ancak iyi bir e-ticaret sitesi olmadı henüz

İyi Bir E-Ticaret Sitesi Nasıl Olmalı?

Tasarım: Web sitenizim genel tasarımının göze hoş görünen renklerden ve logonuzla uyum içerinde olmasının yanı sıra potansiyel müşterilerinizin kullanımını kolaylaştıracak biçimde dizayn edilmesi gerekmektedir. Tüm bu tasarım özellikleri potansiyel müşterilerinizin, müşteri dönüşümü sağlamasında büyük etkisi olduğunu unutmayın. Kaş yapayım derken göz çıkarmayın J!

Tasarım kısmında kullanıcı deneyimini iyileştirmek için yapacağınız her eklenti sitenizin yavaşlamasına sebep olacaktır bundan dolayı web sitesi yüklenme süreninin artmasından dolayı potansiyel müşterileriniz site yüklenmeden sitenizi terk edecektir. Bu durum “bouncerating “ olarak ifade edilmektedir. Bu konudaki terimleri Google ürünleri kısmında detaylı olarak anlatacağımız için şimdilik duymuş olmanız yeterli.

Detaylı Ürün Bilgisi: Ürün bilgileri olabildiğince açıklayıcı olmaktan kaçınmayın. Potansiyel müşterilerinizin dokunup göremediği ürünleri almaya çalıştıklarını unutmayın bunun için ürünlerinize ait tüm bilgileri eksiksiz olarak ve kaliteli görsellerle eklemeyi unutmayın. Ayrıca ürün bilgilerinin detaylı ve görsel destekli olması web sitenizin arama motorlarında üst sıralara çıkmasını sağlayacaktır. Arama motorlarında üst sıralara çıkabilmek için yapmanız gerekenleri Seo konusunda detaylı olarak anlatacağız şimdilik bu kadar bilgi veriyoruz.

Güven: Web sitenizi güzel bir şekilde ve kullanışlı olarak tasarladınız ancak potansiyel müşterileriniz için yeterli değil! Potansiyel müşterileriniz için güven oluşturmak istiyorsanız web sitenizde öncelikle mesafeli satış sözleşmesi tam ve eksiksiz insanların kafasında soru işareti bırakmayacak şekilde düzenlemiş olmanız gerekmektedir.  Hakkımızda kısmında firmanızla ilgili paylaşılacak bilgileri paylaşmanız gerekmektedir. Vergi no, varsa adres vs. gibi bilgilerin olması potansiyel müşterilerinizin size güven duymasını sağlayacaktır.

İletişim: Konu E-Ticaret olunca kullanıcılar 7/24 iletişim kurmak isteyecektir. Büyük bir site değilseniz bunu göz önüne almanız ve günün her saatinde müşterilerinize olabildiğince hızlı bir şekilde geri dönüş sağlamalısınız.

Yorum ve Dereceleme: Toplam 5 maddede iyi bir E-Ticaret sitesi sıraladık ve sonuncu maddemizdeyiz yukarıda belirtmiş olduğumuz 4 maddenin pastada yeri var ancak en büyük pay şüphesiz kullanıcı yorumları olmaktadır. Web sitenizde kullanıcıların ürünleri değerlendirdiği ve fotoğraflı yorum atabildiği bir sisteminizin olması ürün satışınızı büyük ölçüde etkileyecektir.

Ve tabiî ki influencerlar…

İnfluencerlarile yapacağınız çalışmalar ve bu çalışmaların sosyal medya ve web sitenizde paylaşılması marka bilinirlik, güvenilirlik gibi konularda firmanıza olumlu dönüşler sağlayacaktır.

Pazarlama

  • SEO & Sem

Web sitemize kullanıcı çekmek ve trafik oluşturmak için olmazsa olmazmızSeo. Nedir bu Seo? Search Engine Optimization yani Arama Motoru Optimizasyonu.

Arama Motoru Optimizasyonu Nasıl Yapılır?

Arama motorları web sitelerini indexlerken bazı algoritma kurallarına uygun olmayı esas alır yani web siteniz bu kurallara uygun değilse arama motorlarında indexlenme şansınız düşük olacağından organik kullanıcılara ulaşmanız imkânsız olacaktır.

Gelelim optimizasyon için dikkat etmemiz gereken noktalara ve bunlara kısa kısa değinelim.

  • Sayfa Başlığı : Sayfa Başlığınız ürününüzü tam olarak yansıtmalı ve odak anahtar kelimenizi içerisinde bulundurmalıdır. Gereksiz kelime kullanımından kaçınılmalı ve max. 60 karakter kullanılmalıdır. Başlığınızda ürün içeriği ile alakasız bilgiler bulundurmaktan kaçının, kullanıcılar başlıkla alakasız içerikle karşılaşınca arama sayfasına geri dönüş yaparlar ve bu kullanıcı davranışının tekrarlaması web sitenizin sıralamasının yavaş yavaş düşeceği ve hemen çıkma oranının(bouncerating) artacağı anlamına gelmektedir. Kullanıcıların arama sonuçlarına hemen dönmesi ve sıralamanızın düşmesi pogo-sticking olarak tanımlanmaktadır. Bu terimlerin bilinmesi avantajınıza olacaktır.
  • URL: Urlniz sayfa başlığı ile uyumlu olması ve yine odak anahtar kelime bulundurmalı ve kesinlikle her kelime boşluğu yerine “-“ işareti kullanılmalıdır. Max 75 karakteri geçmemeli ve tr karakter kullanılmamalıdır.
  • Açıklama: Ürününüzün açıklama kısmı okunabilirliği yüksek olacak şekilde başlıklar, alt başlıklar ve en az 600 karakter olacak şekilde detaylı bir şekilde tasarlanmalıdır. Açıklama bölümünün ilk paragrafının odak anahtar kelimenizi içermesi seo puanınızı yükseltecektir.
  • Görseller: Ürün sayfanızda bulunan görseller alt bilgi içermeli ve urlleri açıklayıcı olmalıdır. Örneğin; dropshipping kısmında kullandığımız görselimizin adı “e-ticaret-dropshipping.png” dir.
  • Dâhili ve Harici Bağlantılar: Ürün sayfanızın içerisinde dâhili ve harici bağlantıların bulunması seo puanınızı yükseltecektir. Örneğin bunları da beğenebilirsiniz gibi dâhili bağlantılar ekleyebilirsiniz.
  • Odak Anahtar Kelimeler : Arama motorlarında ürününüzü sıralamasını istediğiniz ürününüzle ilgili kelimeleri Odak ahatar kelime olarak ekleyebilirsiniz. Her ürün için farklı odak anahtarlar kullanmaya özen göstermenizde fayda olduğunu unutmayın.

Sem konusuna pek değinmedik, Google Ürünleri kısmında Google Ads içerisinde değineceğiz ama önceden bilgilendirmekte fayda var Searching Engine Marketin yani Arama Motorları Pazarlaması. Google da arama görmüş olduğumuz reklamlı linkler.

  • Sosyal Medya Pazarlama

Facebook ve ardından Instagram ve son yıllarda TikTok’un da katılması ile beraber sosyal medya pazarlama için önemli bir alan olmuş ve E-Ticaret reklamcılığı Google’ın tekelinden yavaş yavaş çıkmıştır.  Özellikle video ve görsel kullanımının sosyal medyada kullanımının yaygın olması reklamcılık faaliyetlerin sosyal medya üzerinden yürütülmesini sağlamıştır. Hali hazırda bir çok küçük işletme sadece Instagram ya da Facebook reklamlarını kullanarak kazanç elde edebilmektedir.

Sosyal Medya Reklamları sandığınızdan fazla gelişti.

Son dönemlerde özellikle Facebook Business Suite’nin kendini geliştirmesiyle birlikte birçok sosyal medya reklam kullanıcısının bildiğinin aksine Facebook ve Instagram reklamları büyük gelişim gösterdi. Bu gelişim o kadar detaylı ki bununla ilgili şimdi kısa kısa bilgiler vereceğiz ancak ilerleyen yazılarımızda ayrı bir başlıkta detaylı olarak inceleyebiliriz.

Şimdi değinmeğe başlayalım ancak baştan belirtmek isterim TikTok ile ilgili pek bilgi olmayacak genellikle Facebook üzerinden devam edeceğiz. Öncelikle Business Suite tan başlayalım bu platform üzerinden Instagram, Facebook ve Whatsapp hesaplarınızı bir birine entegre edebilir ve tek kanaldan paylaşımda bulunabilir, istatistiklerinizi izleyebilir ayrıca sayfalarınıza hedefler oluşturabilir diğer işletmelere göre durumunuzu izleyebilirsiniz. Bir işletmeniz varsa işletme sayfası oluşturabilir işletmenizin sosyal medya varlıklarını izleyebilir, işletme mağazası açabilir ve pixel kullanarak web sitenizi ile mağazanızı ve reklam yöneticinizi entegre edebilir ve dinamik reklamlar oluşturabilirsiniz.

Nedir bu pixel?

Google Analytics’i bilenler için Facebook’un Analytics’i diyebiliriz. Bilmeyenler için ise web sitenize bir snippet ekleyerek web sitenizin Facebook ile entegre olmasını sağlar, sitenizde bulunan ürünler Meta Mağazanıza eklenir ve web sitenizdeki hareketler izlenerek reklam optimizasyonu sağlar. Örneklendirmek gerekirse web sitenizde bir adet ayakkabınız var reklam verdiniz ve satıldı, satıldığı bilgisi pixel ile sitenizden alınır ve satıldığı için o ürün artık reklamınızda gösterilmez.  

Google Ürünleri

Analytics: Google Analytics web sitenize ekleyeceğinizi bir kod ile sitenize bağlanıp kullanıcı davranışları ile ilgi olarak size anlık ve dilediğiniz aralıkta rapor sunar. Bloğumuzun başından E-Ticaretin dezavantajları kısmında müşterilerle yüz yüze iletişim kuramamaktan bahsetmiştik Analytics tam anlamıyla kullanmak bu dezavantajımızı ortadan kaldıracaktır. Kullanıcılarınızın site içerisinde neler yaptığının analizini yapabilir ve gerekli müdahalelerde bulunabilirsiniz.

Tag Manager: Analyticsleentegre çalışan bu uygulama üzerinden oluşturacağınız etiketlerle kullanıcılarınızın her adımını izleyebilirsiniz. Arama yapmış mı? Sepete Eklemiş mi? Mesaj Butonu Kullanmış Mı? Gibi tetikleyiciler ekleyerek sitenizin her noktasını izleyebilirsiniz.

Search Console: “Google tarafından sunulan ve Google Arama sonuçlarında sitenizin nasıl yer aldığını izlemenize, yönetmenize ve sorunları gidermenize yardımcı olan ücretsiz bir hizmettir.” Bu tanım uygulama üzerinden sitenizin Googleda nasıl arandığı, nasıl ulaşıldığı, kaç kere görüldüğü, kaç kere tıklandığı gibi metriklere ulaşabilirsiniz.

Google Ads:  Sem kısmında bahsetmiş olduğumuz arama motoru reklamları Google Ads üzerinden yürütülmektedir. Belirtmiş olduğumuz bütün Google ürünlerine entegre olabilen ve söz konusu uygulama üzerinden yazılı veya görsel reklamlar oluşturabilir. Googleda, Youtube’de ve Google Ads Anlaşmalı web sitelerinde bu reklamların yayınlanmasını sağlayarak sonuçlarını izleyebilirsiniz.

Merchant Center: Google Pazaryeri bu uygulama aracılığıyla Ads gibi diğer uygulamalarla entegre çalışmaktadır ve web sitenizde gerekli özellikleri karşılayan ürünlerin websitenizin Google Alışveriş kısmında yayınlanmasını sağlamaktadır.

Page Speed Insights: Bu uygulama üzerinden web sitenizi değerlendirerek aldığınız puan üzerinden kullanıcı deneyiminizi iyileştirmek adına site üzerinde geliştirmeler yapabilirsiniz.

  • E-posta Pazarlama

E-posta pazarlama, markalar tarafından yapılan ürün ve kampanya tanıtımı, kutlama ve bilgilendirme gibi içeriklere sahip mesajları gönderirken e-postaları iletişim aracınını tercih ettiği bir pazarlama türüdür.

E-posta pazarlama, markaların ziyaretçi sayılarını ve dönüşüm oranlarını arttıran bir pazarlama türü olduğu için oldukça fazla düzeyde tercih edilmektedir.

E-posta pazarlamanın çok tercih edilmesinin sebepleri arasında düşük maliyet ve yüksek dönüşüm oranı gösterilebilir.

Adres

Emrah Mah. Basın Cad. No:182/ A İncirli, Yunus Emre Kültür Merkezi
image

Çerez Politikası : Kişisel Verileri Koruma Kanunu'nun, Veri Sorumlulusunun Aydınlatma Yükümlülüğü başlıklı 10. maddesi uyarınca, Gizlilik politikasında belirtilen amaçlarla sınırlı olarak, mevzuata uygun çerezler (cookies) kullanıyoruz.

Çerez Politikası